Aprenentatge i Servei Comunitari

Projectes

i aliances

aprenentatge i serveiEl projecte d’aprenentatge i servei comunitari a la nostra escola consisteix en una col·laboració amb la Creu Roja El Masnou – Teià – Alella i amb la Fundació Sant Francesc d’Assís – Llar d’avis Montseny del Masnou amb els alumnes de 4t d’ESO.

Els nois i noies han d’aprendre de manera pràctica que hi ha moltes maneres d’ajudar els altres, que es pot fer sense cap intercanvi material, i que a canvi del seu servei reben un seguit de valors que són fonamentals per al seu desenvolupament integral com a persones.

A la Creu Roja col·laboren i ajuden en el desenvolupament del projecte del centre de distribució d’aliments “La Sitja” que coordina l’Ajuntament del Masnou. L’experiència està concebuda com un compartir per aprendre (sharing to learn).

Aquest projecte contribueix a l’assoliment de les competències bàsiques potenciant  la capacitat per comprendre la realitat social en què es viu, afrontar la convivència i els conflictes emprant el judici ètic basat en els valors i pràctiques democràtiques, i exercir la ciutadania, actuant amb criteri propi, contribuint a la construcció de la pau i la democràcia, i mantenint una actitud constructiva, solidària i responsable davant el compliment dels drets i obligacions cívics.

Imatge del Gran Recapte de l’any passat. Foto: Creu Roja El Masnou

Objectius del projecte

• Garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.
  • Desenvolupar la competència social i ciutadana, afavorint una actitud crítica i compromesa davant la societat, per tal d’esdevenir membres actius en  una societat catalana democràtica i participativa.
  • Col·laborar amb el funcionament de la comunitat amb activitats que ajudin a la seva formació com a persones.
  • Créixer en valors personals i ajudar els altres sense que això suposi cap intercanvi material.
  • Entendre que a canvi del servei que ells presten reben un seguit de valors fonamentals per al seu desenvolupament com a persona.
  • Potenciar els valors de responsabilitat, respecte, tolerància, autoestima, solidaritat i treball en equip.
  • Portar a la pràctica alguns dels seus coneixements amb la tasca de voluntariat que realitzen,bé al Cda La Sitja, com a la residència de gent gran Llar d’avis Montseny.

Indicadors d’avaluacióaprenentatge i servei 2

• Assistència regular: cosa que vol dir que troben interessant l’activitat i en veuen el sentit i què hi aporten ells.
  • Realització de les tasques assignades.
  • Diari del servei (Document de word, fotos o vídeos per a la presentació).
  • Presentació final a la resta del grup classe en què no tothom hi ha participat, ja que és voluntari.

Projectes telemàtics en temps de PANDÈMIA COVID-19

Enguany hem adaptat el nostre conveni de servei comunitari amb la Creu Roja del Masnou, Aleia i Teià amb un projecte de comunicació des de la distància. Els alumnes, per grups de treball han de donar a conèixer el Servei que realitza “La Sitja” centre de distribució d’aliments i donarho a conèixer a través de les xarxes socials.

Aquí podeu veure una mostra dels treballs que han fet els alumnes:

enllaç al portfoli de Servei comunitari 4t d’ESO: Grup cooperatiu 4.

Vídeo de promoció de la tasca duta a terme al Cda La Sitja: accés al vídeo.